بلاگ

راهنمای قدم به قدم نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

برای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی در ابتدای کار باید به این نکته توجه داشته باشید که از رنگ روغنی برای چه فضاهایی در ساختمان خود می‌توانید استفاده کنید؛ چرا که مکان و فضا می‌تواند تأثیر زیادی بر روی نتیجه کار بگذارد. اصولاً آشپزخانه یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که شما می‌توانید به واسطه آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن آن را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید.

رنگ آمیزی دیوار به راحتی با رنگ روغن در آشپزخانه می‌تواند انتخاب معقولانه ای باشد و بدین ترتیب، شما بعداً به هر دلیلی اگر با هر نوع کثیفی و آلودگی در محیط آشپزخانه روبرو شوید دیگر پاکسازی فضا کار سختی نیست. با یک دستمال نمدار به راحتی این کار انجام می پذیرد.

حتی فضاها و قسمت های دیگری مانند پنجره نیز با استفاده از رنگ روغنی می‌تواند به بهترین شکل ممکن رنگ آمیزی گردد؛ چون که درب و پنجره اصولاً در برابر شرایط جوی قرار دارند و شرایط جوی به ساختار درب و پنجره آسیب جدی می رساند و به همین دلیل بهترین انتخاب برای جلا دادن به درب و پنجره ساختمان نقاشی ساختمان با انواع رنگ روغنی است.

آموزش مراحل نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن آنچنان که شما فکر می کنید کار سختی نیست. تنها باید از تکنیک ها و روش های کاربردی در این زمینه استفاده کنید.

بدین ترتیب به صورت مرحله به مرحله با استفاده از ابزار و امکاناتی که لازم است، می توان به نقاشی ساختمان با رنگ روغنی بپردازید؛ چرا که نقاشی ساختمان از جمله دغدغه های افراد است که برای نوسازی و بازسازی فضای ساختمان بسیار به آن توجه می شود و معمولاً عمده افراد علاقه دارند تا خودشان دست به کار شوند و با آموزش رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با انتخاب رنگ روغن می توان بهترین نتیجه را در پایان کار مشاهده نمود.

مراحل اولیه برای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

در مرحله اولیه نقاشی ساختمان با رنگ روغنی پوشاندن قرنیز ها مهم‌ترین کاری است که به آراستگی و تمیزی کار اشاره می کند. شاید برای افراد کمی این پوشانندگی مشکل ساز باشد.

شما با پوشاندن قرنیز ها و لوازم خانگی و بسیاری از لوازم مهم دیگر می‌توانید به بهترین شکل ممکن عملکرد و سرعت عمل نقاشی و رنگ آمیزی خود را در ساختمان به واسطه رنگ روغنی بالا ببرید و حتی از نوار روکش نیز برای پوشش قرنیز و دیوار حتی در این میان استفاده کنید.

مراحل آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی

در مرحله دوم با توجه به آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن شما باید به زیر سازی بپردازید. به گونه ای که شما بهتر است از رنگ پس زمینه دیوار و جنس دیوار برای زیرسازی کمک بگیرید و به صورت مرحله ای این کار را با دقت انجام دهید. خاطر نشان می کنم که این مرحله جزء مراحل بسیار مهمی است که می‌تواند بر روی کیفیت رنگ‌آمیزی شما تأثیر مستقیم بگذارد.

شما در زیرسازی ممکن است به امکانات و ابزار متفاوت برای انجام بتونه کاری و یا لکه گیری نیاز داشته باشید که با توجه به جنس دیوار این ابزار کاملا متفاوت انتخاب می شوند و نقاشی ساختمان با رنگ روغنی شما در مرحله زیرسازی که مرحله دوم است، باید سطوح موردنظر را از هرگونه گرد و خاک حفظ کنید تا رنگ روغن بتواند به راحتی به زیبایی این کار اشاره کند.

روش های رنگ آمیزی با رنگ روغن

شما از روش های متفاوتی می‌توانید برای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی استفاده کنید.

استفاده از اسپری

به کاربردن اسپری رنگ روغنی به شما بسیار کمک می کند. البته این اسپری نیز همانگونه که برای مصارف صنعتی کاربردی است، برای مصارف دیگری همچون دکوراسیون منزل نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به این دلیل که بر پایه رزین های آلکیدی است و شما لازم نیست در هنگام استفاده از اسپری رنگ روغنی از هر نوع حلال و یا ماده رقیق کننده استفاده کنید و با اسپری رنگ روغنی سرعت عمل برای نقاشی ساختمان بسیار افزایش پیدا می کند.

استفاده از قلمو

انواع قلمو با ضخامت و فرم مختلف در جنس موهای گوناگون تولید می شود که شما با توجه به نوع رنگ و همچنین وسعت کار خود می توانید از انواع قلم برای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی استفاده کنید.

معمولا از قلمو های کوچک شما نمی توانید برای رنگ آمیزی انواع دیوار و یا سطوح وسیع و گسترده استفاده نمایید، پس طبیعتا باید از قلمو پهن تری استفاده کنید. زمانی که شما از قلمو برای رنگ پلاستیک استفاده می کنید، دیگر نباید آن را با رنگ روغن مورد کاربرد قرار دهید.

استفاده از غلطک

 توصیه ما به شما این است که اگر تا بحال سابقه کار با قلمو را نداشته اید، بهتر است با غلطک کار کنید؛ چرا که رنگ آمیزی با قلمو به مهارت خاصی نیاز دارد که برای استفاده از غلطک رنگ نسبت به قلم مو، فرایند ساده تری را می توان انتظار داشت و شما برای رنگ آمیزی ساختمان با رنگ روغن، از غلطک هایی که قطر کمتری دارند می توانید استفاده کنید.

از جمله دیگر مزایای رنگ آمیزی با غلطک افزایش در سرعت عمل بالای کار است که شما می توانید هرچه سریعتر یک پوشش یکدست تمیز را در پایان کار مشاهده کنی. امروزه اگر مقایسه ای را بین قلمو و غلطک بتوان ارائه داد، غلطک در این مقایسه برنده است، به این دلیل که به مهارت خاصی نیاز ندارد و افراد مبتدی نیز می توانند به راحتی برای نقاشی ساختمان خود از این ابزار نیز به سادگی استفاده کنند.

تجهیزات لازم برای نقاشی ساختمان با رنگ روغن

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن با استفاده از ابزار و تجهیزات خاصی انجام می شود و نقاشی ساختمان خود را با انواع ابزار می‌توانید با یک سبک رنگ آمیزی به بهترین شکل ممکن انجام داده و به نمایش بگذارید.

شناخت ابزار به شما کمک می کند تا سرعت عمل خود را بالا برده و بتوانید به نحوی آراسته و تمیز رنگ آمیزی ساختمان را ادامه دهید.

  • قلم مو غلتک

از قلم مو در نقاشی ساختمان به عنوان یکی از پر استفاده ترین ابزار استفاده می کنند، قلمو در کنار غلطک رنگ دو ابزار جدا نشدنی برای رنگ آمیزی به حساب می آیند که قلمو از لحاظ سایز، جنس و الیاف در مدل های گوناگون تولید می شوند.

غلطک یکی از ابزار کاربردی برای نقاشی ساختمان محسوب می شود که برعکس قلمو به مهارت و توانایی خاصی نیاز ندارد و مساحت بزرگ غلطک می تواند رنگ آمیزی یکنواخت تری را به نمایش بگذارد. در کنار غلطک سینی، قاب، روکش و یک پایه بلند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • حلال یا پاک کننده

استفاده از حلال و پاک کننده خصوصا برای رنگ های روغنی ساختمان به این دلیل است که از غلظت رنگ کاسته می شود تا با کم شدن غلظت، بتوان از لکه های چربی جلوگیری به عمل آور ود اینچنین رنگ آمیزی آسان تر و با کیفیت بالاتری انجام می گردد.

  • کاردک

از کاردک شما می توانید برای پاک کردن لکه های خشک شده بتنی و یا موارد اینچنینی دیگر استفاده کنید تا یک سطح قابل قبول تر را برای رنگ‌آمیزی در نظر بگیرید.

  • پارچه یا کهنه مخصوص تمیز کردن

مزایای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

استفاده از هر نوع روشی نیازمند توجه به این نکته است که شما مزایای آن را در ابتدا بشناسید که وابسته به مزایا بتوانید انتخابی معقولانه داشته باشید.

در مورد نقاشی ساختمان با رنگ روغنی نیز مزایای مختلفی وجود دارد تا شما به بهترین شکل ممکن به نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان خود با استفاده از رنگ روغنی بپردازید؛ چرا که امروزه برای نوسازی و بازسازی ساختمان نقاشی و رنگ آمیزی آن مقرون به صرفه ترین کاری است که تغییر قابل قبولی را به نمایش می گذارد.

  1. قابلیت شست و شو پذیری
  2. لکه بری آسان
  3. ماندگاری بالا
  4. درخشندگی بالا
  5. سرعت عمل بالا در اجرا
  6. آستر عایق و ضد زنگ
  7. سطحی یکنواخت و چشم‌نواز
  8. بزرگتر نشان دادن فضا

معایب نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

زمانی که قصد دارید برای نقاشی ساختمان خود از رنگ های روغنی استفاده کنید، بهتر است به معایب آن نیز توجه داشته باشید. شما اگر از رنگ روغن با کیفیت استفاده نکنید، به واسطه رنگ نامرغوب شما علاوه بر اینکه به سلامتی خود ضربه بدی را وارد می کنید، باید انتظار هر نوع اشکال دیگری را به راحتی در سبک رنگ آمیزی خود داشته باشید.

  1. حلال رنگ روغنی تینر و مشتقات نفتی است
  2. بافت مناسبی ندارد
  3. نیازمند سمباده زنی و بتونه کاری و زیرسازی
  4. عدم زیرسازی مناسب اشکالات سطح زیر کار را نمیپوشاند
  5. بوی بد بعد از رنگ آمیزی

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی از جمله روش های قدیمی و بسیار کاربردی است که می‌تواند نمای ساختمان را به زیباترین شکل ممکن حفظ کند که البته اگر شما با شیوه صحیح بتوانید به رنگ آمیزی بپردازید.

اما قبل از هر کاری در مورد برآورد محاسبه قیمت این نوع نقاشی بهتر است بدانید که انواع رنگ روغنی متریال و ابزار خاصی نیز دارد که هر کدام در برندهای مختلف تولید شده اند و شما با توجه به کیفیتی که انتخاب می‌کنید باید قیمت خاصی را نیز در نظر داشته باشید.

چنانچه شما شخصا رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان را برعهده می گیرید می‌توانید از هزینه دستمزد صرف نظر کنید. قیمت رنگ عامل برای این نوع نقاشی محسوب می شود که در کنار ابزار و تجهیزات قیمت رنگ با توجه به کیفیت آن برآورد می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *